Geaccrediteerd
Onafhankelijk
Beoordeeld met een 8

Onafhankelijke nascholing voor

zorgprofessionals

Dit congres heeft in het verleden plaats gevonden. Kijk op onze nascholingen pagina voor ons huidig aanbod van congressen, cursussen en opleidingen.

De ontevreden patiënt

Over het voorkomen van en handelen bij een (tucht)klacht

Dinsdag 26 mei 2015

Congres

U herkent de volgende situaties vast wel: patiënten die ondanks al uw inspanningen tóch niet tevreden zijn, verwachtingen van patiënten die u niet kunt waarmaken en patiënten die met een tuchtklacht dreigen. Hoe stelt u zich op?

Weet hoe u het beste om kunt gaan met ontevreden patiënten en voorkom (verdere) escalatie van de situatie.

Tijdens deze studiedag krijgt u antwoord op vragen als:

  • Welke mogelijkheden hebben patiënten als ze ontevreden zijn over hun behandeling?
  • Hoe gaat u om met ontevreden patiënten en hoe voorkomt u dat zij een (tucht)klacht indienen? 
  • Bij een tuchtklacht – wat staat u te wachten en hoe gaat u daar mee om?
  • Wanneer krijgt een arts te maken met het Openbaar Ministerie en wat kan men in dat geval verwachten?

Het programma wordt afgesloten met een interactieve sessie, waarin communicatie met de ontevreden patiënt op praktische wijze centraal staat. Breng uw casuïstiek vooral in!

Voor deze studiedag is accreditatie aangevraagd voor onder andere medisch specialisten, psychiaters, huisartsen en bedrijfs- en verzekeringsartsen (ABAN). 

   

 

Bij de 4e inschrijving is de 5e gratis!

Vragen over deze nascholing?

Neem dan contact met mij op via onderstaande button, dan help ik je graag verder!

Stel je vraag
Mirjam Hop
Mirjam Hop
Marketingmanager
030 693 3887
Postbus 289 | 3700 AG Zeist | info@medilex.nl