Omgaan met klachten in de gezondheidszorg
Voorkomen is beter dan genezen
Voorkomen is beter dan genezen
6 maart 2025 | september 2025
Patiënten zijn mondig en hebben soms onrealistisch (hoge) verwachtingen - maar fouten maken blijft menselijk en de communicatie na afloop verloopt lang niet altijd vlekkeloos. Een officiële klacht ligt anno 2024 al snel op de loer!
De patiënt heeft een scala aan mogelijkheden voor het indienen van een klacht: van een simpel mailtje aan de klachtenfunctionaris tot een tuchtklacht, of zelfs aangifte bij de politie. In alle gevallen heeft dit impact op de betrokkenen. Het is zaak om zorgvuldig met klachten om te gaan en zo escalatie te voorkomen.
Goed klachtenmanagement voorkomt escalatie tot tuchtprocedures, claims en persoonlijke schade voor patiënt, zorgprofessional en instelling.
Onder leiding van Oswald Nunes, de volgende onderwerpen aan bod:
Na afloop van dit congres ga je met vertrouwen om met klachten, weet je wat te doen en hoe je goed voor jezelf zorgt, dus schrijf je nu in.
Bij de 4e inschrijving is de 5e gratis!
Neem dan contact met mij op via onderstaande button, dan help ik je graag verder!
Stel je vraag